FAQ

General

Ce este Fonmoney?

Fonmoney este un serviciu online, care vă permite reîncărcarea online a telefonului mobil sau transferul de bani online într-un cont bancar în diferite țări.

Unde pot găsi numărul tranzacției mele?

Clienții autentificați vor găsi numărul tranzacțiilor efectuate în contul lor Fonmoney, mai exact în "Contul meu". Dacă nu vă autentificați pe site-ul nostru, vă recomandăm să vă notați numărul tranzacției pentru eventuale întrebări.

Pe cine contactez dacă am nevoie de ajutor?

Vă rugăm contactați echipa noastră de Serviciu Clienți, dând un click aici.

Ce este TVA-ul și de ce trebuie să îl plătesc atunci când reîncarc online telefonul mobil?

În fiecare țară există anumite legi cu privință la taxele pentru achiziția de anumite bunuri sau servicii. Această taxă se cheamă TVA (Taxa pe valoare adăugată), care se aplică și în cazul reîncărcărilor prepaid. De exemplu, în România TVA-ul este de 19% și se aplică la orice reîncărcare online a telefonului mobil.

Ce se întâmplă cu informațiile mele personale?

La Fonmoney informațiile dvs. sunt în siguranță și sunt tratate cu confidențialitate maximă. Acestea nu vor fi acordate unei părți terțe. Datele dvs. vor fi utilizate doar în scopul tranzacțiilor și informațiilor cu privire la serviciul nostru. Pentru mai multe detalii vă rugăm verificați Politica de Confidențialitate și de utilizare a Cookie-urilor.

Cum pot plăti la Fonmoney?

Fonmoney vă oferă diferite modalități de plată: cardul de credit (Visa sau Mastercard), Paysafecard sau SOFORT Banking (viramentul bancar direct).

Reîncărcare mobil

Cum pot reîncărca online telefonul mobil la Fonmoney?

Fonmoney este foarte simplu de utilizat. Pentru a face o reîncărcare online cu Fonmoney trebuie să întroduceți mai întâi numărul de telefon, să alegeți suma iar apoi să faceți plata. La noi puteți plăti cu cardul de credit, prin Paysafecard sau prin virament bancar  - SOFORT Banking. Odată ce plata s-a realizat cu succes, numărul de telefon primește automat creditul prepaid. De obicei, beneficiarul primește apoi și un mesaj de la operatorul de telefonie mobilă cu creditul prepaid actualizat.

Cât timp durează până primesc creditul prepaid pe telefon?

La Fonmoney orice încărcare online durează câteva secunde. Odată ce plata a fost efectuată cu succes, numărul de telefon va fi reîncărcat automat, iar la final va primi un mesaj de la operatorul de telefonie mobilă cu situația actuală a creditului prepaid.

Ce se întâmplă după efectuarea plății?

Odată ce plata dvs. a fost acceptată, pe ecran se va afișa o notificare cu numărul dvs. de tranzacție. În cazul în care creditul prepaid nu poate fi trimis, vom încerca să îl retrimitem până când încărcarea prepay va fi realizată cu succes sau până când clientul va contacta serviciul clienți.

Ce se întâmplă dacă am reîncărcat numărul greșit?

Din păcate, dacă ați reîncărcat numărul de telefon greșit nu putem face nimic. Banii nu vă pot fi restituiți deoarece, odată ce plata s-a înregistrat, reîncărcarea are loc automat. De aceea, vă rugăm să verificați cu mare atenție numărul de telefon.

Când expiră creditul prepaid?

Perioada de valabilitate a creditului prepaid depinde de planul dvs. tarifar. Vă rugăm verificați aceste informații pe site-ul operatorului dvs. de telefonie mobilă.

Cum află destinatarul că i-a fost reîncărcată cartela prepaid?

Imediat ce creditul prepay a fost trimis, numărul de telefon reîncărcat va primi un mesaj de la operatorul de telefonie mobilă cu creditul prepaid actual.

Ce trebuie să fac dacă nu am primit creditul prepaid?

S-ar putea să nu fi primit reîncărcarea prepaid dacă nu ați introdus numărul corect. În acest caz din păcate, banii nu vă pot fi înapoiați. Dacă considerați că totul a fost realizat corect, atunci vă rugăm contactați Serviciul Clienți.

Ce înseamnă "Numărul nu a putut fi verificat" sau "Număr invalid"?

Dacă primiți notificarea "Numărul nu a putut fi verificat" înseamnă că sistemul nostru se confruntă momentan cu o problemă tehnică. În cazul în care apare mesajul "Număr invalid" înseamnă fie că numărul de telefon a fost introdus greșit, fie că operatorul respectiv nu este acceptat.

Transfer de bani online

Ce este codul IBAN?

IBAN este termenul prescurtat pentru "International Bank Account Number" (Numărul de cont bancar internațional) și este folosit la nivel internațional. Acesta permite identificarea țării în care este deschis contul, a băncii, a contului bancar, cât și a aparținătorului.

Cum trimit bani într-un cont bancar cu Fonmoney?

Prin Fonmoney puteți trimite bani online într-un cont bancar în diferite țări. Pentru a face un transfer de bani aveți nevoie doar de IBAN-ul destinatarului și de numele și de prenumele său. Fonmoney este obligat legal să ceară anumite informații personale. În acest caz va trebui să verificăm pașaportul dvs. (sau un act asemănător) sau factura de utilități, care conține și adresa dvs. Este important să știți că această verificare are loc o singură dată. Apoi veți putea transfera bani foarte simplu și rapid. De obicei, transferul de bani are loc în 1-2 zile lucrătoare, așadar, atenție la transferurile de bani în zilele de sărbătoare.

Cât timp durează până când banii vor fi transferați în contul beneficiarului?

De obicei, banii ajung în 1-2 zile lucrătoare.

Pot face un transfer de bani de pe telefon sau de pe tabletă?

Da, bineînțeles!

Cum știu că banii transferați au ajuns?

Fonmoney îi va trimite beneficiarului un E-mail prin care îl va înștiința de faptul că transferul de bani a fost încheiat cu succes și că banii au ajuns în contul bancar indicat.

De ce tranzacția mea a fost respinsă?

Există diferite motive pentru care o tranzacție să poată fi respinsă:
- IBAN-ul introdus este incomplet
- IBAN-ul introdus nu corespunde cu numele persoanei indicate de dvs.
- În cazul în care ați folosit serviciul SOFORT Banking, banca dvs. a respins transferul.
- Dacă ați plătit utilizând cardul de credit, operatorul a respins tranzacția.

Este o limită maximă pentru transferul de bani?

Da, în funcție de țara în care doriți să trimiteți banii. Vă rugăm consultați pagina corespunzătoare țării respective pentru mai multe informații.

De ce e nevoie să îmi verific identitatea și cât timp îmi ia să fac acest lucru?

Fonmoney este regulat de către FCA (Autoritatea de Conduită Financiară), având astfel cele mai înalte standarde de securitate. Pentru a respecta legile și reglementările impuse de către FCA, suntem obligați să vă cerem anumite informații personale și să vă verificăm identitatea în anumite cazuri, precum cele de mai jos:

- (Beneficiar-) Reglementări specifice țării
- Dacă transferul dvs. depășește o anumită limită
- Dacă faceți des transferuri de bani

Pentru a putea face un transfer de bani într-un cont bancar, suntem obligați să vă verificăm adresa și identitatea. La un moment dat va trebui să ne trimiteți pe E-mail sau să încărcați (să uploadați) o scanare sau o copie a paginii cu fotografia dvs. dintr-un document legal precum pașaportul sau carnetul de conducere.

Este important ca numele din documentul trimis să corespundă cu numele pe care l-ați introdus pe parcursul procesului de autentificare. De asemenea, este important ca și adresa introdusă să corespundă cu cea din document.

Odată ce ați încărcat documentele și odată ce în urma verificării acestea au fost confirmate, puteți continua cu transferul de bani.